آیا انتخاب همین است؟

 می گویند: همه ی ما را جمع کرده اند ولی خود خبر نداریم...

می گویند: همه ی ما ایمان آوردیم ولی خود خبر نداریم...

می گویند: شما خدا راپیامبرش رادینش را و تمام اصولش را قبول کردید و ما در فکر فرو می رویم که آیا واقعا تمام این وقایع اتفاق افتاده است؟

چگونه؟

کجا؟

کی؟

...

پس چرا ما خود بی خبریم؟

چیز هایی می بینیم که انگار در گذشته آنها را دیده ایم آن صحنه ها مربوط به دنیایند ولی به ما می گویند در ذر شما آنها را دیده اید و این یعنی تناقض تناقض میان گفته ها و واقعیات و افکار .

ولی

کدام یک را باید باور کنیم؟

کدام یک حقیقت زندگی ما را تشکیل می دهند؟

و کدام یک هدف زندگی ما را مشخص می کند؟

اینها سوالاتی بود که از وقتی دیدم به واقعیت جهان باز شده در ذهن من رخنه کردند و هر چه بیشتر به آنها فکر می کنم بیشتر در مرداب این شبهات فرو میروم...

و اکنون که عقایدم را دیگران ساخته اند و دینم را در گوشم خوانده اند  می گویند: تو مختاری در حالی که مرا  واجب کرده اند که بزور قبول کنم آنچه را که نمی خواهم بپذیرم و این باعث همه ی دو گانگی های من شد این باعث شد که ظاهر و باطنم از هم دور شوند.

می گویند: مختاری به انتخاب ولی...

اگر راهت را کج کنی پایت را می شکنیم.

می گویند : تو از هر منطقی عبور کنی باید به حرف ما برسی که اگر نرسی...

پایانی برای عذابت نیست.

می گویند: به تو عقل دادیم تا تصمیم بگیری و راهت را خود انتخاب کنی ولی تمام سعیت را بکن که انتخاب راهت جز راه ما نباشد در غیر این صورت...

چیزی جز آتش به تو نمی رسد.

می گویند:

انتخاب کن از آن نوشته هایی که ما برایت فرستاده ایم.

می گوینده :

اطاعت کن از آن چیزی که ما به تو دستور دادیم.

و من تازه می فهمم که کجای این زندگی هستم...

این گفته هایشان مرا به فکری عمیق فرو می برند که آیا واقعیت انتخاب همین است؟ آیا اراده همینگونه معنا می شود؟

 

 

 

واقعا زندگی دو راه دارد و انتخاب هر کدام با خودمان است؟؟؟؟؟؟؟؟

محمدرضا



نظرات شما عزیزان:

اجی محدثه
ساعت23:11---4 دی 1391
واست شـعرای عاشـقـاتـه گفتم

درست وقتی که تو اینـجا نـبودی

درست وقتی که تو دنیای من تو

فقط رویـا بــودی , پــیــدا نـبـودی


آرین
ساعت8:25---23 آذر 1391
سلام خوشحال شدم بهم سرزدی ازنظرت ممنون

آرین
ساعت8:24---23 آذر 1391
سلام خوشحال شدم بهم سرزدی ازنظرت ممنون

یه امیدوار ابدی
ساعت17:39---20 آذر 1391
سلام
چرا اسمت گذاشتی یه خاطره تلخ؟؟؟؟؟؟؟؟؟


گرگنما
ساعت20:51---17 آذر 1391
چرا میشه ولی مزه ی اصلی ارامش رو نمی چشه

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 9 مرداد 1388برچسب:, | 15:6 | نویسنده : م.ر |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.